Sahabat selamanya- Upin & Ipin






Adik aku minat gile dengan Upin & Ipin ni. Lagu ni Padi (band Indonesia) yang
nyanyi. Ramai kata U & I ni merupakan duta untuk menjernihkan hubungan
Malaysia-Indonesia. Sebab rakyat sana pun minat kat kartun ni.

Hebat! Kartun sebagai medium penjernihan. Mungkin lepas ni kena kerahkan
team Pharmacomic Perubatan bawah ehsem untuk perbanyakkan lagi karya
diorang.


Nostalgia sungguh gambaq ni. La ni susah dah nak berkumpul together-gether.
(eceh, mood sayu pulak)


Dua tiga kapal berlayar di samudra
Ayo sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama menikmati indahnya dunia

Karena Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia

Berakit-rakit kita kehulu
Berenang-renang kita ketepian
Kita berbeda untuk saling mengisi
Segala kekurangan kita

mencari Sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya… Selamanya setia

Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya… Selama-lamanya… setia…


p/s- kena belajar dengan Upin & Ipin cara berukhuwah dengan baik. Peace!

8 Responses


  1. ihsan on December 5, 2010 at 7:52 AM

    insyaAllah..
    semoga nikmat yang diberi
    digunakan pada jalan yang betul..

  2. mohd hazwan bin mohd salleh on December 5, 2010 at 1:48 PM

    yup..mudah2an cmtu la ehsem. chaiyok2!

  3. nabil alhanis on December 6, 2010 at 6:14 AM

    teruskan~

  4. [amiza malik] on December 9, 2010 at 8:08 AM

    apa tajuk lu tu? yg lirik ko ltk ni..ade kt utube x?

  5. [amiza malik] on December 9, 2010 at 8:09 AM

    *lagu

  6. mohd hazwan bin mohd salleh on December 9, 2010 at 6:09 PM

    kasaq nya guna "LU"..=)

    tajuk dia sahabat selamanya

    nah, hadiah..

    http://www.youtube.com/watch?v=wX-VjOwhe_s

  7. mohd hazwan bin mohd salleh on December 9, 2010 at 6:09 PM

    teruskan bang bil..

    (teruskan ape ni?? @_@)

  8. [amiza malik] on December 15, 2010 at 4:40 PM

    tq hazu.besnya hadiah haha