Keharusan membelasah orang yang bermuka ketat ketika musim pereksa



Ganas tak? Nasib baik comel.

“Wan, biar aku masak nasi hari ni..”

“Tak payah, aku masak.”
Laju aku jawab. Senada bunyinya.

“Kau masak apa hari ni?”

“Nasi tomato.”
Jawapan tanpa perasaan diberikan. Wajah mencuka.

“Wan, camne nak letak video youtube dalam blog ni?”
Tanya si botak di pagi hari.

“Bukak youtube tekan embed amek link dia bubuh kat html post ko.”
Selaju harimau kumbang pula aku membalas dalam satu nafas. (tengok takde koma dalam ayat)





Maaf, aku kadang-kadang macam ni masa exam. Mujur keluar rumah teman orang iftor jam'ie semalam kat Abou Rish. Lapang sikit berkumpul ramai-ramai camni.

Havoc.

Tong Cruise ceritakan kisah aku pada khalayak ramai.
Muncung, muka ketat dan sebagainya.

Lepas tu semua kat situ jerit.

“Ha, ni la hamba imtihan!!”

Nak pecah gegendang telinga, tambah-tambah sang pembuat Kimbab, Ijud ada di situ.

Adoyai -_-“
Kena balik kat kita. Pesan kat orang pandai, buat tak gheti.

Mungkin manusia-manusia yang bermuka ketat ketika musim exam perlu dibelasah secara berjemaah kerana menyebarkan cas-cas negatif di dalam rumah.

Haih, baik korang tengok Ahsan Nas TV.





Smile, it is the key that fits the lock of everybody's heart.

Till then.
Wassalam.

p/s- mari jadikan solat sebagai waktu rehat dan juga terapi kemurungan.

3 Responses


  1. Dr. E-iN on May 29, 2011 at 8:07 AM

    haha..belasah budak yg bermuka ketat..ngeh2...

    nice post btw!

    tq :)

  2. mohd hazwan bin mohd salleh on May 29, 2011 at 11:23 AM

    aa.. aku la yg kena blasah cmtu hek.

    same.. hepi2 je exam.
    chill!

  3. Anonymous on January 12, 2012 at 6:56 PM

    kira ok la tu..ok dari hamba imtihan yg futur di musim peperiksaan.

    bukan saja menyebarkan negetif, malah ghuzwul-fiqr =) psiko!