faqir


Bila aku down, aku telefon ibu dekat rumah.

Aku kata..
"mama doakan wan jadi budak baik ye.."

Suara aku tersekat-sekat. Orang lain tak tahu aku sebenarnya, sebab aku lah yang lebih tahu diri aku sendiri.

Ibu dengar, ibu faham. Sebab dari kecik lagi muka ni la yang ibu dan ayah tengok. Budak ni la ibu dan ayah bela.

"Baik, wan tak boleh lemah semangat, Sebab wan kan masih muda. Orang muda kena kuat. InsyaAllah mama dokan, buat solat hajat. Supaya solatnya baik, fikirannya tenang. Belilah makanan berkhasiat bla3...", panjang lagi nasihat ibu, tapi aku tak kisah, sebab ini antara
ubatnya.

................

.....

Sayang ibu. Tak mahu jadi anak nakal..

-faqir ilallah-

2 Responses


  1. Dr. E-iN on March 14, 2010 at 4:55 PM

    "suara tersekat-sekat" ??
    weyh..ko nangis eyh.. =)
    rilek la bro,ko kan kuat..hehe (+.+)

  2. mohd hazwan bin salleh on March 14, 2010 at 8:09 PM

    hm..ntah r xingat.

    suare tersekat ade byk etiology,mybe line tenet xclear atau adek kecik cabut plug tepon kat umah. =)

    malek nor pon bole nangis ape.he~